Gossip Members ^_^

Sunday, January 9, 2011

Kes2 Tindakan Mahkamah Terpelik 2010

Kes-kes melibatkan tindakan undang2 yang paling mengagumkan dan melucukan @.@

Kes 1 :
Seorang lelaki Brooklyn, New York telah menyaman Match.com kerana telah menyebabkan kemaluan dan kehampaan kepada orang2 yang kesunyian apabila email2 mereka untuk mencari pasangan tidak berbalas. Kes ini juga berlaku atas beberapa kesilapan yang dilakukan oleh syarikat pencari jodoh ini. 

Komen: Carilah pasangan atau kawan anda secara reality.


Kes 2 :
Seorang wanita telah menyaman Restoran Wolfgang Puck’s Spago di U.S atas dakwaan telah terjatuh daripada tempat duduk mangkuk tandas di restroran itu. Kemalangan ini terjadi kerana wanita tersebut cuba untuk menutup pintu yang tiada  kunci pintu (mungkin menggunakan tangan untuk menghadang pintu). Menurutnya, mangkuk2 tandas telah rosak dan satu2nya yang dapat digunakan pula pintu tiada berkunci.

Komen: Memang patutlah wanita tu saman lol. Restoran2 ni lagi2 kat negara kita perlu lebih prihatin terhadap pelanggan. betul tak?? Negara barat asyik kutuk negara kite toilet kotor..... tapi dorang sampai kes saman-menyaman sebab toilet!! Ironi sungguh =P


Kes 3 :
Pasangan bahagia (konon je) dekat Pennsylvania U.S telah menyaman Google sebab kediaman mereka telah muncul dan dipaparkan di Aplikasi Google Maps. Mereka menyaman Google atas dakwaan telah mengancam privacy mereka. Menurutnya, mereka membeli rumah di kawasan itu hanya atas sebab inginkan privacy. Juru cakap Google mengatakan couple ni boleh je request imej rumah mereka di padamkan daripada Google Maps, namun couple tu tetap mengemukakan dakwaan mahkamah 10 muka surat!!!

Komen: Macam2 lah..... couple tu boleh je suruh Google padamkan data kediaman mereka daripada Google Maps tapi tindakan mendakwa itu tetap hak mereka. Nak cakap macam mane?? *sigh....


Kes 4 :
Mei - Wanita berusia 52 tahun telah menyaman Victoria's Secret atas kecederaan mata yang disebabkan produk jenama itu. Semasa mencuba untuk memakai seluar dalam yang disertai dengan bahan metal, bahan metal itu telah tercabut dan melantun lalu mengenai matanya. Wanita tua bernama Macrida Patterson itu telah mendapat tiga luka di kornea mata beliau.

Komen: Berhati-hati kalau nak cube OK. Jangan cube yang sendat sangat, karang sume pun tercabut hehe =P


Kes 5 :
Musim panas - Idaho U.S. Satu kes dimana seorang wanita telah diperdaya oleh BFnya untuk berasmara dengan orang yang tak dikenali (WTF!). Menurut wanita yang malang itu, die menyangka sedang berasmara dengan BFnya di dalam gelap (mabe dalam bilik tertutup dan lampu off kot). Namun dia telah menyedari yang itu adalah orang lain tak dikenali. Wanita itu mendakwa telah diperdaya dan ditipu oleh BFnya sendiri. 

Dia membuat dakwaan mahkamah atas kes rogol ke atas dua orang lelaki tersebut...... Malangnya, wanita itu kalah kes!!! (WTF 2nd time!!!)  Dalam undang2 di sana, adalah menjadi kesalahan menjalankan hubungan sex dengan menyamar sebagai pasangan mangsa hanya jika mangsa dan pasangannya (dalam kes ini BFnya) telah berkahwin...... (OMG - sux). 

Dibawah adalah keratan akta undang2 Idaho. Aku tak berani nak describe dalam BM coz takut2 tersalah tafsir:



Komen : Undang sebegini perlu di ubah. No fair lah kan??! Kesian pompuan tu......


p/s: Akan di update =)

0 gosip panas!:

Senarai BW